Članki o temah, ki vas zanimajo.

Druga izobraževanja

Dober vodja obvlada mehke veščine

Obstaja pregovor – »Če želite voditi orkester, morate obrniti hrbet množici,« – ki dobro ponazori, kako deluje in razmišlja uspešen vodja. Vodenje podjetja ni preprosta stvar in le redki so rojeni za vodenje, vsi ostali se morajo tega naučiti. Poznavanje mehkih veščin je za vodenje ključnega pomena, saj ga zaposleni tako sprejmejo kot vodilnega, ga poslušajo in slišijo. Če t.i. trde veščine pridobivamo skozi izobraževanje in so to tehnična znanja, ki so izmerljiva in prepoznavna, mehke veščine niso tako očitne, pa vendar pripomorejo k dobrim odnosom med ljudmi, predstavljajo podlago za grajenje odnosov in ustvarjanje novih pozitivnih priložnosti.

uspešno vodenje sodelavcev

Mehke veščine gradijo poslovni uspeh

Komunikacija, tako pisna kot ustna, je osnovni gradnik za to, kako nas bodo sprejemali ljudje v naši okolici. Način naše komunikacije je način naše prezence. Dajemo s komunikacijo vtis uglajenosti, prijaznosti, strokovnosti ali morda površnosti, vzvišenosti, pomanjkljivega znanja? Jasno izražanje želja, mnenja ali zahtev, loči dobrega vodjo od slabega. Uspešno vodenje sodelavcev zahteva nedvoumno izražanje, ki je hkrati tudi spoštljivo in dobronamerno. Šole vodenja vključujejo tudi retoriko – veščino govorništva, ki nas uči prav jasnega izražanja misli.

Reševanje konfliktov je druga mehka veščina, ki je nujno potrebna za uspešno vodenje podjetja. Tisti, ki to veščino ima, je v podjetju  vreden zlata in vselej zelo zaželen v ekipi. Konstruktivno delovanje v konfliktni situaciji je pokazatelj čustvene in mentalne zrelosti, med zaposlenimi pa dobi veljavo, saj izboljšuje odnose, in pripomore k boljšemu, bolj zdravemu in kvalitetnemu sodelovanju med zaposlenimi. Mediacija je torej eden od pomembnejših modulov vsake kakovostne šole vodenja.

Delo v skupini je eden boljših indikatorjev posedovanja mehkih veščin. Povezovanje z drugimi sodelavci, iskanje načinov za sodelovanje, kjer je skupni cilj uspeh celotne skupine, je nekaj kar išče vsak delodajalec. Tim, kjer je med delom in v prostem času prisotno prijateljsko, prijetno vzdušje, ki iz zaposlenih izvabi najboljše, so sanje vsakega dobrega vodje. Kako ustvariti takšen tim? Z dobrim poznavanjem psihologije in osebnostnih značilnosti svojih zaposlenih ter pozitiven zgled. Če želite, da se zaposleni v skupini slišijo, jim bo treba kdaj prisluhniti.

Prilagodljivost na različnih nivojih je dobro obvladati v vseh situacijah.

Stvari v življenju, tudi pri poslu, ne gredo vedno v začrtani smeri, zato je »tiščanje glave v zid« pogostokrat neproduktivno in omejujoče tako za zaposlene kot za njihovega vodjo. Pomembno je, da se zna vodja v pravem trenutku obrniti in prilagoditi. Uspešni so namreč le tisti vodje, ki vedo, kako ravnati v nepredvidljivih situacijah. Okoliščine se dandanes v vsakem podjetju hitro spreminjajo, zato delodajalci nujno potrebujejo nekoga, ki se nad novostmi ne pritožuje, pač pa spremembe jemlje kot izziv. Šole uspešnega vodenja podjetja vključujejo vaje na konkretnih primerih, ko se je potrebno odločati hitro, premišljeno, predvsem pa v korist vseh zaposlenih.

S kritičnim opazovanjem, še eno pomembno mehko veščino, se odpre širša perspektiva, ki je pri vodjah zelo zaželena lastnost. Številke in grafi so brez dobre analize le kupi številk in črt. Moč globlje interpretacije je veščina, ki se jo da naučiti, v podjetjih pa je nujna za nadaljnji razvoj in drugačne perspektive. Kritično opazovanje pri uspešnem vodenju tima ponuja nove rešitve in ideje, ki za podjetje morda pomenijo boljšo pozicijo na trgu in izboljšanje internih procesov.

Uspešnega vodjo odlikuje tudi samozavest, ki je pristna in spontana. Njegova jasna perspektiva vpliva na sodelavce tako, da tudi sami pokažejo inovativnost in predlagajo nove ideje in rešitve. Biti vodja namreč ne pomeni zgolj prepričati ljudi, da delajo, kakor želi nadrejeni, pač pa je naloga vodje motivirati, inspirirati in podpreti svoje zaposlene, da vsakdo v sebi poišče najboljše, kar lahko podjetju ponudi.

Spletna stran za delovanje potrebuje piškotke. Poleg piškotkov, ki zagotavljajo funkcionalnost spletne strani, uporabljamo tudi piškotke za potrebe spletne analitike. Več informacij

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close