Članki o temah, ki vas zanimajo.

Hidravlika in pnevmatika

Pnevmatika v industriji

Pnevmatika je po principu vklopljenega oz. izključenega pretoka zraka močno razširjena v vseh vejah industrije. Industrijska pnevmatika je največkrat uporabljena kot pnevmatski cilindri, pnevmatski ventili in pnevmatske cevi.

Pnevmatika že dolgo igra pomembno vlogo kot tehnologija pri opravljanju mehanskih del. Uporabljamo jo tudi pri razvoju rešitev za avtomatizacijo. Pnevmatični sistemi so podobni hidravličnim sistemom, vendar se v teh sistemih namesto hidravlične tekočine uporablja stisnjen zrak.

Pnevmatični sistem je sistem, ki uporablja stisnjen zrak za prenos in nadzor energije. Pnevmatika se uporabljajo v različnih industrijah. Večina pnevmatičnih sistemov se zanaša na stalno oskrbo stisnjenega zraka. To zagotavlja zračni kompresor. Kompresor sesa zrak iz ozračja in ga shrani v visokotlačni rezervoar, imenovan sprejemnik. Ta stisnjeni zrak se nato v sistem dovaja skozi vrsto cevi in ​​ventilov.

Beseda »Pneuma« pomeni zrak. Pnevmatika je namenjena uporabi stisnjenega zraka za svoje delo. Stisnjen zrak je zrak iz ozračja, ki se s stiskanjem zmanjša v prostornini, s čimer se poveča njegov tlak. Običajno se uporablja kot delovno sredstvo pri tlaku od 6 kg / m2 do 8 kg / m2. Za uporabo pnevmatskih sistemov se lahko razvije največja sila do 50 kN. Aktiviranje krmilnih elementov je lahko ročno, pnevmatsko ali električno. Stisnjen zrak se v glavnem uporablja za delo z batom ali lopatico. Ta energija se uporablja na številnih področjih jeklarske industrije.

Osnova pnevmatskih sistemov je dolga življenjska doba in enostavno vzdrževanje. Stisnjeni plini, stisnjen okoliški zrak ali komprimirani inertni plini se uporabljajo za pogon strojev. Za protikorozijsko zaščito se stisnjenemu zraku odvzema kondenzirana voda in v majhnih količinah dodaja pnevmatsko olje za mazanje pnevmatskih strojev. Centralno pozicionirani in električno gnani zračni kompresorji pa poganjajo zračne cilindre, zračne motorje in ostale pnevmatske komponente.

Pnevmatski sistem je krmiljen s strani električnih in ročnih ventilov, ki so v industrijskih okoljih pogosto krmiljeni preko industrijskih električnih krmilnikov. Stisnjene pline je mogoče shraniti v tako imenovanih rezervoarjih, kar stroju omogoča nadaljnje obratovanje v primeru izpada električne energije. Pogonski medij je zrak, zato morebitna puščanja ne predstavljajo nevarnosti za okolje ali ljudi v bližini.

Osnovni deli pnevmatskih sistemov so: zračni kompresorji, pripravne grupe oz. zračni filtri, naoljevalniki, pnevmatske cevi, fitingi oz. pnevmatski priključki, regulatorji tlaka, pnevmatski ventili, pnevmatski cilindri.

Ventili

Ventili se delijo na pnevmatske, električne (elektromagnetne ventile), mehanske ali ročno usmerjene smerne ventile, ki se denimo lahko uporablja za aktiviranje pnevmatskih jeklenk, regulatorjev pretoka in regulacijskih tlakov (mehansko aktiviran), s katerimi je ročno nastavljen tlak ali pretok, proporcionalni ventili, ki elektronsko uravnavajo tlak ali pretok, 2/2-smerni procesni ventili kot magnetni ventili, kotni odvodni ventil ali (pnevmatsko) krogelni ventil in pnevmatski krmilni elementi, kot so števci, merilniki časa ali dvoročni krmilni elementi. Logični ventili spadajo tudi med zaporne ventile skupaj z ročno aktiviranimi ventili.

Pnevmatski cilindri

Cilindre delimo glede na zgradbo: obstajajo enosmerni delovni valj oziroma enostranski pnevmatski cilindri ter dvosmerni delovni valj oziroma dvostranski pnevmatski cilindri. Za kratke gibe in manjše sile uporabljamo enosmerne cilindre, ki imajo aktiven le delovni gib, saj povratni gib omogoča vzmet. Enosmerne pnevmatske cilindre krmilimo s 3/2 delovnimi ventili.

Po drugi strani sta pri dvostranskih pnevmatskih cilindrih aktivna oba: delovni in povratni gib. Slednje omogoča, da so dvostranski pnevmatski cilindri univerzalni. Značilnosti dvostranskih cilindrov so: boljše vodenje batnice, dopušča manjše prečne sile, sila in poraba zraka sta enaki za delovni in povratni gib, končna stikala lahko namestimo na drugo stran. Krmilimo jih s 5/2 delovnimi ventili.

Posebne izvedbe pnevmatskih cilindrov:

  • Zasučni pnevmatski valj

Spreminjamo mu lahko premočrtno gibanje batnice, različnimi koti zasuka, v vrtenje izstopne gredi.

  • Delovni pnevmatski cilinder brez batnic

Zaradi magnetnih sil zunanji del sledi batu. Posledično  prihranimo do polovico manj prostora pri montaži.

  • Udarni delovni pnevmatski cilinder, dvojni – tandem pnevmatski cilinder

Ima prigrajeno predkomoro z velikim pretočnim prerezom, kar da gibajočim delom veliko hitrost in s tem veliko kinetično energijo. To energijo pretvarjamo v udarno energijo za opravljanje dela na kratki poti.

Pnevmatske cevi

Pnevmatske cevi za svoje delovanje uporabljajo stisnjen zrak ali vakuum. Naš program cevi obsega visokotlačne hidravlične in pnevmatske cevi izdelane iz različnih materialov, na voljo v več dimenzijah in barvah. Preverite vrhunske fleksibilne industrijske cevi, šivne in brezšivne cevi, cevi za gorivo in prirobnice z navojem. Od mnogih drugih dobaviteljev se razlikujemo po tem, da ponujamo cevi in cevi ne samo v kompletnih zvitkih, ampak jih dobavljamo v točno določenih dolžinah. Naše gibke cevi in toge cevi vam namreč nudimo v natančnih dolžinah, ki jih potrebujete.

Zakaj pnevmatika?

Pri avtomatizaciji strojev je pnevmatski sistem enostaven in stroškovno učinkovit način za premikanje, stiskanje, vrtenje, brušenje in vijačenje. Pnevmatični sistem je zbirka medsebojno povezanih komponent, ki s stisnjenim zrakom delajo za avtomatizirano opremo. Velik razlog, da industrijska pnevmatika obstaja, je preprostost in stroškovna učinkovitost.

Pri podjetju S3C je naš cilj ponuditi kupcem hitro dobavo kakovostnih izdelkov v Evropi in v svetu uveljavljenih proizvajalcev za področje industrijske pnevmatike in hidravlike ter industrijske armature. Vabljeni na ogled naše ponudbe.

Spletna stran za delovanje potrebuje piškotke. Poleg piškotkov, ki zagotavljajo funkcionalnost spletne strani, uporabljamo tudi piškotke za potrebe spletne analitike. Več informacij

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close